قاسمپور:مطالبات معلمان در چهار دسته کلی منزلتی، معیشتی، معرفتی و مهارتی قابل جمع بندی است/سند ۲۰۳۰ با فرهنگ و مدنیت ایران اسلامی منطبق نیست
نسخه چاپی

چیزی که سبب رنجش این قشر تمدن‌ساز می‌شود، بیشتر نگاه‌های تبعیض آمیز است.

رضا قاسمپور در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرارسیدن روز معلم، اظهار کرد: مشکلات معلمان در دو گروه بزرگ منزلتی و معیشتی قابل دسته‌بندی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه آموزش‌و‌پرورش در اولویت هیچ‌کدام از دولت‌ها قرار نداشته است، گفت: دولتمردان  آموزش‌و‌پرورش را نهادی بر باد دهنده بودجه تلقی می‌‌کنند که نشان‌دهنده فقدان نگاه استراتژیک به این وزارتخانه است.

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه همین موضوع باعث روزمرگی در گسترده‌ترین اداره کشور شده و هیچ دولتی آموزش‌و‌پرورش را حداقل یکی از محورهای اصلی توسعه و تحول جدی نمی‌گیرد، تصریح کرد: نگاه امنیتی به فعالیت‌های فرهنگی و اعتراضات صنفی سمی است.

وی درباره سند آموزشی غربی ۲۰۳۰ نیز گفت: معتقدم که بخش‌هایی از این سند بین‌المللی با فرهنگ و مدنیت ایران اسلامی منطبق نیست، ولی می‌توان با گذاشتن شروطی آنرا بومی سازی کرد.

قاسمپور با اعلام اینکه فرهنگیان عمدتاً قشری آگاه و فرهیخته بوده و تنگناهای نظام را درک می‌کنند، اضافه کرد: چیزی که سبب رنجش این قشر تمدن‌ساز می‌شود، بیشتر نگاه‌های تبعیض آمیز است. 

وی با بیان اینکه معلمان از آموزش‌و‌پرورش طبقاتی و رشد قارچ‌گونه مدارس رنگارنگ و تبعیض آمیز در رنجند و خواستار عدالت آموزش و رفع تبعیض‌ها هستند، ادامه داد: مطالبات معلمان در چهار دسته کلی منزلتی، معیشتی، معرفتی و مهارتی قابل جمع بندی است و انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید و سایر ارکان نظام با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نظام نسبت به رفع و رجوع این مطالبات همت به خرج دهند.


 


نظرات بازدیدکنندگان محترم
هیچ نظری یافت نشد
 
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی:    
آدرس ایمیل:    
متن نظر:    
   

 

کد امنیتی:  

 

 
 
جدیدترین عناوین خبری